iklan mangga 1

ilklan 1

Monday, November 29, 2010

Suka Baca !Heeeeee..


Setiap wanita dambakan kekasih hati yang romantis dalam melayari kehidupan bahagia bersama. Begitulah juga yang dialami Shazrina Azman atau lebih dikenali sebagai Mizz Nina. Hati berbunga tatkala si kumbang menulis sebuah lagu untuk dirinya lalu dimuatkan dalam album terbaru Hujan.
Walaupun Jauh, lagu yang mengisahkan perbezaan darjat antara pasangan kekasih. Mungkin itulah yang dirasakan Noh ketika ini. Namun bagi Nina, walau apapun kisah yang dicoretkan, apa yang penting hatinya kini hanya untuk Noh.

"Nina rasa special sangat sebab inilah pertama kali ada orang tuliskan lagu untuk Nina. Tak sangka Noh romantik sangat. Dalam lirik itu ada tuliskan 'siapa yang bertuah memiliki mu, tuan empunya sang bidadari itu', biar Nina jawabkan, hanya Noh dalam hati Nina, tak ada yang lain.

"Lagu itu mungkin perasaan dia waktu kami baru bersama. Dia fikirkan betulkah semua ini berlaku sebab macam tak mungkin. Namun seiring dengan masa berlalu, kami figure out tak banyak perbezaan seperti yang difikirkan dan jika dulu mungkin jauh, sekarang sudah dekat.

"Serius Nina susah hati bila orang luar perkatakan perkara yang negatif mengenai hubungan kami. Noh juga emosi bila mendengar komen yang tak elok. Namun Nina banyak nasihatkan Noh supaya jangan fikirkan perkara ini lagi dan syukur semuanya berjalan lancar.

"Duit dan harta hanya sementara, bila sudah mati semuanya tak penting lagi," ujar Nina yang turut hadir memberi sokongan pada majlis pelancaran album terbaru Hujan, Lonely Soldier Boy.


Noh Lega Bapa Nina Terima 

Bukan mudah baginya menyesuaikan diri dengan orang kenamaan, lebih-lebih lagi tunangnya adalah anak bongsu kepada Pengerusi Kumpulan AmBank Berhad, Tan Sri Azman Hashim. Bagi Noh walaupun keluarga Nina menyambut baik hubungan mereka, namun perasaan rendah diri tidak dapat disembunyikan.

"Saya ada masalah untuk sesuaikan diri sebab saya hanya budak kampung, Nina anak orang berada. Lagu Walaupun Jauh berkisarkan perbezaan darjat yang terlalu jauh antara saya dan Nina.

"Sebenarnya perkara ini bukan masalah antara keluarga kami, malah bapa dia baik dengan saya dan keluarga dia sangat humble. Cuma orang luar yang banyak bercerita yang tak elok mengenai hubungan kami. Namun itu sebenarnya membuatkan saya lagi semangat untuk tunjukkan kepada keluarga Nina yang musician seperti saya boleh berjaya.

"Dan bagi saya semuanya selesai apabila bapa Nina beri persetujuan untuk kami mengikat tali pertunangan. Cuma baru-baru ni bapa dia tegur fesyen rambut terbaru saya (ketawa)," begitulah luahan hati Noh yang terkenal dengan sifat selambanya.


Sanggup tuu...
Walaupun Jauh
Siapa yang bertuah memiliki mu
Tuan empunya sang bidadari itu

Bolehkah aku menyentuh kulitmu itu
Agar ku bisa merasakan syurga seketika waktu

Tiada kata yang dapat ku lafaz kan untuk mu
Biarkan diriku terbang jauh
Ini bukan mimpi walau dalam tidurku ini
Biarkan aku mendekati mu - walaupun jauh

Namun kurasakan memang jauh
Jarak antara kita berdua Tuhan saja yang tahu
FOTO oleh SHAHRIL AZMAN BIN MOHD ZAIN

CopyPaste manggaonline


2 comments:

  1. aku makin suka dorang dua ni.mizz nina smkin meletop.tgk lah video masa shout award kat fb aku.awesome gk lah

    ReplyDelete
  2. same r..ak ske tgk kot suuuuuu..sweet giler kot..heeee

    ReplyDelete